FÖR DEN SOM LÄNGTAR



För den som längtar finns hemliga kartor

som OH-blad lagda över välkända gator

som anger riktningen och var man bör stå

för att se sista ljuset glöda och kvällen tonas blå


För den som längtar går vägarna vida

dom leder ur ledan och ut i det fria


För den som längtar så väntar tårar

sorger och vanmakt och ett liv ibland dårar

som alla har längtat tills solen gått upp

och känt valv på valv spränga fram inuti ens kropp


För den som längtar går vägarna vida

dom leder ur ledan och ut i det fria


Till tanten där på torget som vill spå i min hand

jag ska säga vad du ser när du ser i min hand:

Det långa sträcket där är älven som flyter där jag bor

och flöden rinner till och älven blir stor

och den leder till ett delta som leder till havs -

det är vägen till havet som står skriven i min hand


För den som längtar är stjärnhimlen nära

samma älskade fräknar som på näsan hos den kära

Och på den som längtar så väntar en famn

nån som säger jag har längtat dig och känner ditt namn


För den som längtar går vägarna vida

dom leder ur ledan och ut i det vilda


Kommentarer
Postat av: Åsa D

Jättefint!!!

2008-09-19 @ 15:50:53
URL: http://rymdhundenlajka.blogsome.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0