PÅ TV



Det är debatt på TV
och alla tyckare är där
för att döma den
som trampat över en gräns igen

En kvinna säger: Nackskott
En man i scarf svarar: Ja, usch
Han har gjort sig orörbar
en sådan människa
kan vi inte ha kvar

Och Evelina rodnar:
Jo det var nån på festen igår
som hade ljus och blick
jag tänkte saker man inte får

Och Evelina frågar:
Är det bara jag som?
Eller händer det också
att du tänker likadant
nån gång?

Jag låtsas först va sårad
innan lögnen smulas ner:
Jag har aldrig sagt det förr
men vissa dagar räcker det
att nån söt ler

Det är en skottpeng på duvan
sedan freden fått ett pris
Och på samtliga TV-kanaler
går samma debattprogram
i repris

Alla människor jag avskytt
bara för att dom liknar mig
Och vad du tar din hand ifrån
handlar ytterst sett om vad
samma mörker och rädslor som jag -
om vad du gömmer i dig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0