VAD BERGET VILL



Vad berget vill är att
stå stilla i en vind

Och känna väderstrecken,
hur de blåser mot dess kind

Vad berget vill är att
ge skugga åt en by

Och varje morgon
resa sig på nytt


Vad havet vill är att
slå emot en strand

Och göra det igen
som om tiden inte fanns

Vad havet vill är att
bära sina djup

Och veta var det
börjar och tar slut


Vad skogen vill är att
växa där den står

Och sträcka sina armar
mot solen där det går

Vad skogen vill är att
treva efter vatten

Och skydda dom som
sover där i natten

  

Och vad jag vill är att
veta min plats,

en plats här mitt i tiden
där jag kan stå fast

Och längta till det land
högre upp och längre in

Någonstans där jag
kan vara helt och hållet din.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0